20 min telefonisch of videogesprek
Artikel 1 – definities
Aanvullende Voorwaarden betekent deze aanvullende voorwaarden.
Actievoorwaarden betekent de actievoorwaarden van toepassing op acties voor het gebruik van Health-e, deze staan vermeld op de specifieke actie pagina en/of social media kanalen.
Algemene voorwaarden betekent de meest recente versie van de algemene voorwaarden consumenten en zakelijk, zoals in bijlage 2 bij deze Aanvullende Voorwaarden en vindbaar op www.vodafone.nl/voorwaarden.
Credit(s) betekent het tegoed dat is inbegrepen in je abonnementsvorm of het tegoed dat je in de Health-e applicatie hebt aangeschaft, en dat de gebruiker de mogelijkheid geeft om consulten in te plannen in de Health-e applicatie.
Health-e applicatie betekent de softwaretoepassing die is ontworpen door Teladoc Health om de Health-e Diensten uit te voeren op mobiele iOS- en Android-apparaten, waaronder smartphones en tablets.
Health-e Diensten betekent de gezondheidszorg en gezondheidszorg gerelateerde diensten geleverd door Teladoc Health via de Health-e applicatie of andere Health-e platforms.
Health-e platform betekent de webpagina www.vodafone.nl/health-e, de Health-e applicatie alsmede enig ander middel waarop de Health-e Diensten beschikbaar worden gemaakt.
Teladoc Health betekent de rechtspersoon Teladoc Health Nederland B.V. gevestigd te Kabelweg 37, 1014BA Amsterdam met kamer van koophandel nummer 82670420.
Teladoc Health Voorwaarden betekent de toepasselijke algemene voorwaarden van Teladoc Health voor de Health-e applicatie en de Health-e Diensten. De voorwaarden zijn vindbaar via www.health-e.teladochealth.nl.
Vodafone betekent de rechtspersoon Vodafone Libertel B.V. gevestigd te Avenue Ceramique 300, 6221 KX Maastricht met kamer van koophandel nummer 14052264.
Artikel 2 – toepasselijkheid en je abonnement
1. Deze Aanvullende Voorwaarden alsmede de Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op jouw aankoop bij Vodafone voor het gebruik van Health-e.
2. Naast deze Aanvullende Voorwaarden kunnen er tevens Actievoorwaarden van toepassing zijn. Als de bepalingen van de Aanvullende Voorwaarden en de Actievoorwaarden onderling tegenstrijdig zijn, dan gelden de Actievoorwaarden met voorrang.
3. Vodafone verkoopt Health-e aan jou en koopt Health-e in van Teladoc Health. Je sluit een overeenkomst om Health-e te kunnen gebruiken met Vodafone. Vodafone is uitsluitend eindverantwoordelijk voor (i) jouw overeenkomst met Vodafone, (ii) de vergoedingen, facturatie en betalingsvoorwaarden, (iii) de (minimum)duur en opzeggingsvoorwaarden, (iv) eerlijk gebruik, (v) aansprakelijkheid onder jouw overeenkomst met Vodafone, (vi) klachten en klantenservice over de verantwoordelijkheden van Vodafone en (vii) het verwerken van persoonsgegevens door Vodafone in overeenstemming met het privacy statement.
4. Het Health-e platform en de Health-e Diensten worden geleverd door Teladoc Health. Als je gebruik maakt van bepaalde Health-e gezondheidszorgdiensten, bijvoorbeeld een consult met een BIG-geregistreerde hulpverlener, zoals een huisarts, komt er een geneeskundige behandelingsovereenkomst tot stand tussen jou en Teladoc Health. Op het gebruik van een Health-e platform en de Health-e Diensten zijn daarom ook de Teladoc Health Voorwaarden van toepassing. Je dient de Teladoc Health Voorwaarden te accepteren, voordat je gebruik kunt maken van de Health-e Diensten via een Health-e platform.
5. Teladoc Health is eindverantwoordelijk voor alles waarvoor Vodafone niet verantwoordelijk is, waaronder (i) het Health-e platform en de Health-e Diensten en de werking daarvan, (iii) de aansprakelijkheid onder jouw (geneeskundige behandel)overeenkomst met Teladoc Health, (iv) klachten over de verantwoordelijkheden van Teladoc Health, (v) de aansprakelijkheid onder jouw overeenkomst met Teladoc Health en (vi) de verwerking van persoonsgegevens door Teladoc Health in overeenstemming met het privacy statement van Teladoc Health.
6. Als de bepalingen van de Aanvullende Voorwaarden en/of de Actievoorwaarden en de voorwaarden van Teladoc Health onderling tegenstrijdig zijn dan gelden de voorwaarden van Teladoc Health met voorrang.
7. Een Health-e platform kan ook (hyper)links naar applicaties en dienstenvoorwaarden van derden bevatten. Welke voorwaarden dit zijn en waar je deze vindt, staat op het Health-e platform. Je bent zelf verantwoordelijk voor het lezen, opslaan en al dan niet accepteren van deze voorwaarden. Als de voorwaarden van Vodafone en/of Teladoc Health onderling tegenstrijdig zijn met de voorwaarden van de derde dan gelden de voorwaarden van de derde met voorrang.
Artikel 3 – je abonnement en gebruik
1. Je wordt als abonnee ook hoofd-accounthouder en verkrijgt daarmee een gebruiksrecht voor het gebruik van de Health-e Diensten via het Health-e platform. Teladoc Health kan nadere voorwaarden stellen aan de gebruikers van bepaalde Health-e Diensten, deze voorwaarden vind je in de Teladoc Health Voorwaarden.
2. Vodafone heeft het recht een overeenkomst voor het gebruik van de Health-e Diensten met je te weigeren als:
a. Vodafone redelijkerwijze verwacht dat je de afspraken onder de overeenkomst niet zal naleven, bijvoorbeeld omdat je afspraken onder andere overeenkomsten met Vodafone (eerder) niet bent nagekomen;
b. je een betaalachterstand hebt bij Vodafone voor andere diensten en de dienstverlening als gevolg daarvan is opgeschort, je bent afgesloten, het abonnement is of wordt beëindigd en/of een door Vodafone ingeschakeld incassobureau verschuldigde betalingen namens Vodafone bij je incasseert;
c. Vodafone redelijkerwijze vermoedt dat je zal frauderen of de Health-e Diensten zal misbruiken, bijvoorbeeld omdat je eerder hebt geprobeerd om de Health-e Diensten te misbruiken of om te frauderen;
d. je een betalingsregeling hebt getroffen met Vodafone of een door Vodafone ingeschakeld incassobureau ten aanzien van achterstallige betalingen voor Vodafone diensten;
e. je failliet bent verklaard of onder bewind staat en de bewindvoerder geen toestemming geeft voor het sluiten van deze overeenkomst; en/of
f. je anderszins redelijkerwijze niet als kredietwaardig wordt aangemerkt.
3. Na het sluiten van de overeenkomst met Vodafone ontvang je een bevestiging van Vodafone. Je kunt jouw account direct na activatie gebruiken.
4. Om gebruik te kunnen maken van de Health-e Diensten via het Health-e platform moet je beschikken over, in geval van de mobiele applicatie, de laatste of twee direct daaraan voorafgaande versies van je besturingssysteem (iOS of Android), of in geval van de webpagina, een browserversie die wordt ondersteund door de producent van het apparaat waarop de webpagina wordt geopend.
5. Je kunt als abonnee en hoofd-accounthouder andere gebruikers uitnodigen en verschillende sub-accounts aanmaken voor andere gebruikers. Het maximale aantal gebruikers binnen één hoofdaccount is vier (4): 1 hoofd-accounthouder, 1 mede-accounthouder en 2 sub-accounthouders. Je bent als hoofd-accounthouder verantwoordelijk voor het gebruik van het Health-e platform en Health-e Diensten door alle gebruikers. De hoofd-accounthouder is dus ook verantwoordelijk voor alle gemaakte kosten door andere gebruikers, en verstrekt daartoe, voor zover noodzakelijk hierbij, een onherroepelijke volmacht aan de andere accounthouders om handelingen, waaronder het plaatsen van bestellingen of de aankoop van Credits, binnen de Health-e platforms namens de hoofd-accounthouder te verrichten.
6. Een account (van iedere gebruiker) is bedoeld voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik en is niet overdraagbaar. Het is verboden om inloggegevens te delen met anderen. Neem direct contact op met Teladoc Health bij (een vermoeden van) onbevoegd gebruik of verlies van een account of de daartoe benodigde persoonlijke inloggegevens.
Artikel 4 - de dienst en up- & downgrade
1. Je kunt verschillende abonnementsvormen aangaan. Binnen de verschillende abonnementsvormen kun je beschikken over een aantal Credits die je kunt gebruiken voor het gebruik van consulten op het Health-e platform. Het aantal Credits worden iedere 12 maanden vernieuwd. Ongebruikte Credits komen na 12 maanden te vervallen.
2. Je abonnement gaat in op de dag van activering van je account op een Health-e platform. Vanaf dat moment start de facturatie en, indien van toepassing, de minimumduur van de overeenkomst.
3. Naast de Credits die bij je abonnement zitten inbegrepen, kun je ook los Credits aankopen (hierna ‘Aangekochte Credits’). Aangekochte Credits blijven onbeperkt geldig tenzij de overeenkomst wordt beëindigd. In dat geval vervallen de Credits in overeenstemming met artikel 5 van deze Aanvullende Voorwaarden.
4. Een consult kan verschillen in tijdsduur. Bij het plannen van een consult kan je hierin een keuze maken.
Artikel 5 – duur, opzeggingsvoorwaarden en wijzigingen
1. Je sluit de overeenkomst voor gebruik van Health-e met Vodafone voor onbepaalde tijd. De overeenkomst is maandelijks opzegbaar. Na opzegging eindigt je abonnement op de laatste dag van de lopende factuurperiode (de ‘einddatum’). Dit betekent bijvoorbeeld dat een abonnement voor gebruik van Health-e dat is ingegaan op de 15e van de maand, na opzegging van het abonnement eindigt op de 14e van de volgende maand.
2. Opzeggen kan op dezelfde manier als dat je de overeenkomst voor Health-e bent aangegaan. Vodafone mag de overeenkomst voor gebruik van Health-e op dezelfde manieren opzeggen als jij. Opzeggen kan vanuit de Health-e app zelf, indien dit niet lukt dan kan er contact worden gezocht met Vodafone via https://www.vodafone.nl/health-e Bij beëindiging van de overeenkomst, eindigt ook je recht op gebruik van de Health-e Diensten via het Health-e platform.
3. Tot de einddatum is het mogelijk om Credits te kopen. Je kan tot en met 8 dagen na de einddatum nog afspraken inplannen om je Credits te gebruiken. Als je deze Credits niet binnen 8 dagen na de einddatum gebruikt, vervalt je tegoed zonder enig recht op terugbetaling of vergoeding.
4. De overeenkomst met Health-e loopt voor onbepaalde tijd. Vodafone kan met de klant een minimumduur van de overeenkomst voor Health-e overeenkomen. Na afloop van de minimumduur is deze maandelijks kosteloos opzegbaar. Als de overeenkomst eindigt tijdens de minimumduur, op jouw verzoek of op initiatief van Vodafone (bijvoorbeeld omdat je niet betaalt), is Vodafone gerechtigd schadevergoeding in rekening te brengen die gebaseerd is op (een deel van) de resterende abonnementstermijnen. Vodafone baseert zich hierbij op de richtlijnen in de rechtspraak.
5. Vodafone heeft het recht deze Aanvullende Voorwaarden en/of de toepasselijke tarieven of vergoedingen eenzijdig te wijzigen en zal je daarover informeren. Als je het recht hebt om je overeenkomst kosteloos op te zeggen dan zal Vodafone je dat minimaal een maand voordat de wijziging in gaat laten weten.
Artikel 6 – herroepingsrecht en annuleren
1. Je hebt het recht om de overeenkomst voor Health-e met Vodafone zonder opgaaf van redenen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelbevestiging, te herroepen. Je kan deze annulering doorgeven via de Health-e app zelf (jouw abonnement) of onze klantenservice via https://www.vodafone.nl/health-e .
2. Je hebt Vodafone bij bestelling verzocht om de diensten al te leveren tijdens de herroepingstermijn. Vodafone kan daarom eventuele gebruik- en verbruikskosten bij je in rekening brengen. Daarnaast kan Vodafone de pro rata abonnementskosten bij je in rekening brengen. Dit wordt berekend door het maandelijkse abonnementsbedrag te delen door 30 kalenderdagen en te vermenigvuldigen met het aantal dagen vanaf de ingangsdatum tot herroeping. Bijv. je herroept de overeenkomst na 8 dagen dan berekent Vodafone de pro rata abonnementskosten als volgt: (maandelijks abonnementsbedrag/30)*8.
3. Als je Credits hebt aangekocht en besluit gebruik te maken van je herroepingsrecht wordt het tegoed in je account binnen 14 dagen na herroeping aan je terugbetaald, tenzij je de Credits hebt gebruikt voor het plannen van een consult en kosten worden gemaakt in overeenstemming met lid 4 van dit artikel.
4. Je kunt geplande afspraken kosteloos en zonder opgave van reden tot 48 uur voorafgaand aan de afspraak annuleren. Dit kan via de Health-e applicatie. Gebruikte Credits die bij je abonnement zitten inbegrepen worden dan automatisch weer bijgeschreven in je account. Voor een terugbetaling van Aangekochte Credits of het verzetten van een afspraak die met Aangekochte Credits is betaald, dien je contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone via https://www.vodafone.nl/health-e .
5. Annuleer je je afspraak binnen 48 uur voorafgaand aan je afspraak of ben je niet aanwezig, dan verlies je de ingezette Credits voor deze geplande afspraak in geheel. Je doet afstand van je herroepingsrecht bij het plannen van de afspraak.
Artikel 7 – eerlijk gebruik
1. Vodafone mag nadere voorwaarden aan het gebruik van het Health-e platform of de Health-e Diensten verbinden of additionele kosten voor het gebruik in rekening brengen ingeval van fraude, misbruik of onredelijk gebruik. In dat geval heeft Vodafone ook het recht om, Teladoc Health opdracht te geven om, het gebruik van het Health-e Platform en/of Health-e Diensten (tijdelijk) op te schorten of te beëindigen. In geval van (een vermoeden van) fraude, misbruik of onredelijk gebruik door een gebruiker, zal Vodafone de hoofd-accounthouder informeren en verzoeken om de fraude, het misbruik en/of onredelijke gebruik te stoppen. Indien de fraude, het misbruik en/of onredelijke gebruik na waarschuwing van Vodafone daartoe niet stopt, kan Vodafone hier additionele kosten voor in rekening brengen. Indien de fraude, het misbruik en/of onredelijke gebruik desalniettemin niet eindigt, is Vodafone gerechtigd de overeenkomst te beëindigen zonder enige vergoeding of mededeling daartoe aan de hoofd-accounthouder of enige andere gebruiker. Tevens vervalt op dat moment het recht om gebruik te maken van het Health-e platform en/of de Health-e Diensten.
2. Vodafone heeft het recht Teladoc Health te instrueren om, het gebruik van (een deel van) het Health-e Platform en/of de Health-e Diensten onmogelijk te maken of op te schorten als het Health-e platform en/of de Health-e Diensten niet op een normale of op de bedoelde manier wordt gebruikt, of indien daartoe een vermoeden bestaat. Een opschorting van de dienstverlening wegens abnormaal of onbedoeld gebruik duurt 14 dagen. Je mag de overeenkomst altijd opzeggen. Gedurende deze periode blijf je verplicht tot betaling. Eindigt het abnormale of onbedoelde gebruik niet na 14 dagen dan is Vodafone gerechtigd de overeenkomst met je op te zeggen zonder enige vergoeding verschuldigd te zijn. Tevens vervalt op dat moment het recht om gebruik te maken van het Health-e platform en de Health-e Diensten.
3. Als je een waarschuwing van Vodafone ontvangt naar aanleiding van (een vermoeden van) fraude, misbruik of onredelijk, abnormaal of onbedoeld gebruik, moet je de instructies van Vodafone om dergelijk handelen (of nalaten) te stoppen opvolgen.
4. Vodafone is niet aansprakelijk voor eventuele schade of kosten die hier uit voortvloeien.
Artikel 8 – vergoedingen, tarieven, facturatie en betaling
1. Je bent voor je gebruik van het Health-e platform en de Health-e Diensten een vergoeding verschuldigd.
2. Jij bent de vergoedingen onder de Overeenkomst met Vodafone verschuldigd, ongeacht of het gebruik van het Health-e platform en de Health-e Diensten geheel of gedeeltelijk voor vergoeding door jouw zorgverzekeraar of de zorgverzekeraar van een andere gebruiker in aanmerking komt. De verschuldigde vergoedingen zijn, voor zover van toepassing, inclusief BTW. Je vindt de verschuldigde vergoedingen in de bestelbevestiging die je ontving bij het sluiten van de Overeenkomst met Vodafone, en in het abonnementsgedeelte van jouw Health-e applicatie Daarnaast vind je op www.vodafone.nl/health-e een algemeen overzicht van de actuele tarieven voor het gebruik van Health-e.
3. Vodafone heeft het recht om de tarieven en vergoedingen één keer per jaar op 1 oktober aan te passen aan de hand van de Consumentenprijsindex van het CBS. Als Vodafone dit doet binnen 3 maanden nadat je met Vodafone een abonnement voor Health-e bent aangegaan, mag je de overeenkomst kosteloos beëindigen.
4. Bij het aangaan van de overeenkomst geef je een door Vodafone aangewezen partij een machtiging tot automatisch incasseren van het maandelijks gefactureerde bedrag. Betalingen aan deze partij in overeenstemming met de in de factuur gestelde eisen geldt als een bevrijdende betaling onder jouw Overeenkomst met Vodafone.
5. Elke factuur in de Health-e applicatie moet betaald zijn binnen de daarvoor gestelde termijn en anders 14 dagen nadat de factuur beschikbaar is gesteld in de Health-e applicatie. Is het geld niet tijdig ontvangen, dan is Vodafone gemachtigd om de dienst op te schorten zonder kennisgeving.
6. Als het verschuldigde bedrag niet kan worden geïncasseerd (bijvoorbeeld omdat het saldo op je rekening te laag is) kan Vodafone kosten in rekening brengen, zoals storneringskosten.
7. Vodafone brengt de verschuldigde vergoedingen voor deze overeenkomst maandelijks in rekening via de factuur die je kunt raadplegen in de Health-e applicatie. Een Credit verschijnt na aankoop op de factuur ongeacht of deze al is ingezet voor een consult.
8. Door het betalen van de factuur ga je akkoord met het ontvangen van een elektronische factuur via de app. Als er per ongeluk te weinig is gefactureerd, kun je daarvoor een extra factuur ontvangen. Als er per ongeluk teveel is gefactureerd dan zal het teveel betaalde worden verrekend of teruggestort.
9. Als je het niet eens bent met de bedragen die je moet betalen voor Health-e, kun je hiervoor bij Vodafone een klacht indienen. Deze klacht moet je indienen binnen twee maanden na de factuurdatum of datum waarop de kosten van jouw rekening zijn afgeschreven.
10. Als je jouw rekeningen aan Vodafone niet betaalt, dan mag Vodafone Teladoc Health instructies geven om de toegang tot (een deel van) het Health-e platform en de Health-e Diensten en het gebruik daarvan, zoals de mogelijkheid om Credits aan te kopen, op te schorten of te beëindigen, tenzij er een klacht over de Health-e Diensten aanhangig is. Dan zal Vodafone je klacht eerst onderzoeken en pas bij afwijzing van een klacht instructies geven om over te gaan tot opschorting of beëindiging.
Artikel 9 – intellectuele eigendomsrechten
Alle rechten van intellectuele of industriële eigendom op alle krachten of uit hoofde van de overeenkomst, ontwikkelde of ter beschikking gestelde diensten berusten uitsluitend bij Vodafone, Teladoc Health of hun licentiegevers.
Artikel 10 – aansprakelijkheid
1. Vodafone is niet aansprakelijk voor de door Teladoc Health geleverde Health-e Diensten of het gebruik van het Health-e platform, waaronder enige aansprakelijkheid op grond van de geneeskundige behandelovereenkomst tussen jou en Teladoc Health.
2. Teladoc Health is geen hulppersoon van Vodafone in de zin van artikel 7:462 BW, artikel 7:507 BW, artikel 6:76 BW noch als bedoeld in enige andere bepaling.
3. Teladoc Health doet haar best om te zorgen dat het Health-e platform alsmede de Health-e Diensten beschikbaar zijn en goed werken. Echter mocht er sprake zijn van overmacht, situaties buiten de controle van Teladoc Health, zoals in het geval van een pandemie of andere noodsituaties op het vlak van gezondheidszorg) dan is Vodafone niet aansprakelijk voor enige schade die als gevolg van of in relatie daartoe ontstaat.
Artikel 11 – vragen & klachten
1. Als je iets bij Vodafone koopt, heb je het recht dat het goed werkt zoals we met je hebben afgesproken. Heb je toch iets gekocht dat niet goed werkt of wijkt het af van wat er met je is afgesproken? Neem dan contact op met de Vodafone klantenservice zodat we het voor je kunnen oplossen.
2. De hoofd-accounthouder kan bij vragen of klachten over de overeenkomst met Vodafone en de verantwoordelijkheden van Vodafone contact opnemen met de Vodafone klantenservice via vodafone.nl/contact
3. Vodafone is geen medische dienstverlener en daarom kunnen en mogen we je niet helpen bij medische vragen. Voor inhoudelijke vragen of klachten over het Health-e platform of de Health-e Diensten of jouw gebruik hiervan, zullen we je daarom doorverwijzen naar Teladoc Health.
Artikel 12 – privacy
1. Op het Health-e platform en de Health-e Diensten zijn de (privacy) voorwaarden van Teladoc Health van toepassing, deze vind je onderaan op www.health-e.teladochealth.nl. Teladoc zal aan jou, indien noodzakelijk, toestemming vragen voor het gebruik van je gegevens.
2. Op de facturatie en betalingen voor Health-e zijn de (privacy) voorwaarden van de partij die is aangewezen door Vodafone van toepassing. Deze voorwaarden vind je op de Health-e Platforms en gaan voor op het bepaalde in de Algemene Voorwaarden met betrekking tot facturatie en betalingen.
3. Voor meer informatie over hoe Vodafone omgaat met jouw data ten behoeve van jouw Health-e overeenkomst met Vodafone, kun je het Vodafone privacy statement nalezen. Kijk hiervoor op vodafone.nl/privacy. Je kunt dit Privacy Statement ook kosteloos bij ons opvragen via de Vodafone klantenservice.
4. Vodafone verstrekt bij het aangaan van de overeenkomst met Vodafone alleen noodzakelijke gegevens aan Teladoc Health. Vodafone ontvangt van Teladoc Health geen gebruiksgegevens van het Health-e platform en/of de Health-e Diensten en Vodafone verwerkt of ontvangt geen medische informatie. Vodafone heeft geen inzage in jouw medische gegevens.
5. Vodafone verstrekt bij het aangaan van de overeenkomst met Vodafone alleen noodzakelijke gegevens aan de partij die de facturatie voor Vodafone verricht.
6. Vodafone kan vragen of je mee wilt werken aan tevredenheidsonderzoek. Indien je dit niet op prijs stelt, kun je dit laten weten aan Vodafone.
7. Om je privacy rechten uit te oefenen (bijvoorbeeld inzage, verzet of verwijdering), kun je terecht in My Vodafone of bij Vodafone klantenservice. Vodafone kan je verzoek om je medische gegevens in te zien, te porteren of verwijderen niet in behandeling nemen omdat Vodafone geen toegang heeft tot deze gegevens. Hiervoor kun je terecht bij klantenservice van Teladoc Health via de Health-e App. Tevens heeft Vodafone geen toegang tot jouw gegevens bij de derde partij die de facturatie voor Vodafone verricht. Hiervoor kun je terecht bij de klantenservice van deze betaaldienstverlener zoals getoond op de Health-e Platforms (app of Web).
Artikel 13 – overig
1. Jouw rechten en verplichtingen onder de Health-e overeenkomst met Vodafone zijn niet overdraagbaar, zonder schriftelijke toestemming van Vodafone.
2. Op de overeenkomst met Vodafone is Nederlands recht van toepassing.
Artikel 14 - Algemene Voorwaarden Vodafone
Door in te stemmen met de Health-e dienstvoorwaarden, wordt ook ingestemd met de Algemene voorwaarden van Vodafone. Deze zijn hier in te zien & op te slaan: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/voorwaarden/actueel/algemene_voorwaarden.pdf
_
Article 1 – Definitions
Additional Terms means these Additional Terms.
Terms and Conditions means the terms and conditions applicable to promotions for the use of Health-e, which are stated on the specific promotion page and/or social media channels.
General Terms and Conditions means the most recent version of the General Terms and Conditions for Consumers and Business, as set out in Appendix 2 to these Additional Terms and Conditions and can be found on www.vodafone.nl/voorwaarden.
Credit(s) means the credit that is included in your subscription type or the credit that you have purchased in the Health-e application, and that gives the user the opportunity to schedule consultations in the Health-e application.
Health-e application means the software application designed by Teladoc Health to run the Health-e Services on iOS and Android mobile devices, including smartphones and tablets.
Health-e Services means the healthcare and healthcare-related services provided by Teladoc Health through the Health-e application or other Health-e platforms.
Health-e platform means the web page www.vodafone.nl/health-e, the Health-e application as well as any other means by which the Health-e Services are made available.
Teladoc Health means the legal entity Teladoc Health Nederland B.V. with its registered office at Kabelweg 37, 1014BA Amsterdam with chamber of commerce number 82670420.
Teladoc Health Terms means the applicable terms and conditions of Teladoc Health for the Health-e application and the Health-e Services. The terms and conditions can be found via www.health-e.teladochealth.nl.
Vodafone means the legal entity Vodafone Libertel B.V., having its registered office at Avenue Ceramique 300, 6221 KX Maastricht with Chamber of Commerce number 14052264.
Article 2 – Applicability and your subscription
8. These Additional Terms and Conditions as well as the General Terms and Conditions apply to your purchase from Vodafone for the use of Health-e.
9. In addition to these Additional Terms and Conditions, Promotional Terms and Conditions may also apply. If the provisions of the Additional Terms and Conditions and the Promotional Terms and Conditions conflict with each other, the Promotional Terms and Conditions shall prevail.
10. Vodafone sells Health-e to you and buys Health-e from Teladoc Health. You enter into an agreement to be able to use Health-e with Vodafone. Vodafone is solely responsible for (i) your agreement with Vodafone, (ii) the fees, invoicing and payment terms, (iii) the (minimum) duration and termination conditions, (iv) fair use, (v) liability under your agreement with Vodafone, (vi) complaints and customer service about Vodafone's responsibilities and (vii) the processing of personal data by Vodafone in accordance with the privacy statement.
11. The Health-e platform and the Health-e Services are provided by Teladoc Health. If you make use of certain Health-e healthcare services, for example a consultation with a BIG-registered care provider, such as a general practitioner, a medical treatment agreement will be concluded between you and Teladoc Health. The use of a Health-e platform and the Health-e Services is therefore also subject to the Teladoc Health Terms and Conditions. You must accept the Teladoc Health Terms before you can use the Health-e Services through a Health-e platform.
12. Teladoc Health is ultimately responsible for everything for which Vodafone is not responsible, including (i) the Health-e platform and the Health-e Services and their operation, (iii) the liability under your (medical treatment) agreement with Teladoc Health, (iv) complaints about Teladoc Health's responsibilities, (v) the liability under your agreement with Teladoc Health and (vi) the processing of personal data by Teladoc Health in accordance with the privacy statement of Teladoc Health.
13. If there is any conflict between the provisions of the Additional Terms and/or the Promotional Terms and the Teladoc Health terms and conditions, the Teladoc Health terms and conditions shall prevail.
14. A Health-e platform may also contain (hyper)links to third-party applications and terms of service. You can find out what these conditions are and where you can find them on the Health-e platform. You are responsible for reading, storing, and accepting or not accepting these terms. If the terms and conditions of Vodafone and/or Teladoc Health conflict with the terms and conditions of the third party, the terms and conditions of the third party shall prevail.
Article 3 – your subscription and use
7. As a subscriber, you also become the main account holder and thus obtain a right of use for the use of the Health-e Services via the Health-e platform. Teladoc Health may impose further terms and conditions on the users of certain Health-e Services, which can be found in the Teladoc Health Terms.
8. Vodafone has the right to refuse an agreement for the use of the Health-e Services with you if:
a. Vodafone reasonably expects that you will not comply with the agreements under the agreement, for example because you have not (previously) fulfilled agreements under other agreements with Vodafone;
b. you are in arrears with Vodafone for other services and the service has been suspended as a result, you have been disconnected, the subscription has been or will be terminated and/or a collection agency engaged by Vodafone is collecting payments from you on behalf of Vodafone;
c. Vodafone reasonably suspects that you will commit fraud or misuse the Health-e Services, for example because you have previously tried to misuse or commit fraud on the Health-e Services;
d. you have made a payment arrangement with Vodafone or a collection agency engaged by Vodafone with regard to overdue payments for Vodafone services;
e. you have been declared bankrupt or under administration and the administrator does not give permission for the conclusion of this agreement; and/or
f. you are otherwise not reasonably considered creditworthy.
9. After concluding the agreement with Vodafone, you will receive a confirmation from Vodafone. You can use your account immediately after activation.
10. In order to use the Health-e Services via the Health-e platform, you must have, in the case of the mobile application, the latest or two immediately preceding versions of your operating system (iOS or Android), or in the case of the web page, a browser version supported by the manufacturer of the device on which the web page is accessed.
11. As a subscriber and main account holder, you can invite other users and create different sub-accounts for other users. The maximum number of users within one main account is four (4): 1 main account holder, 1 co-account holder, and 2 sub-account holders. As the main account holder, you are responsible for the use of the Health-e platform and Health-e Services by all users. The main account holder is therefore also responsible for all costs incurred by other users, and to this end, to the extent necessary hereby, provides an irrevocable power of attorney to the other account holders to perform actions, including placing orders or purchasing Credits, within the Health-e platforms on behalf of the main account holder.
12. An account (of each user) is intended for personal and non-commercial use and is not transferable. It is forbidden to share login details with others. Please contact Teladoc Health immediately if you suspect or suspect unauthorized use or loss of an account or the personal login details required for this purpose.
Article 4 - the service and up- and downgrade
5. You can enter into different subscription types. Within the different subscription types, you can have a number of Credits that you can use for the use of consultations on the Health-e platform. The number of Credits is renewed every 12 months. Unused Credits will expire after 12 months.
6. Your subscription starts on the day of activation of your account on a Health-e platform. From that moment on, the invoicing and, if applicable, the minimum duration of the agreement starts.
7. In addition to the Credits included in your subscription, you can also purchase Credits separately (hereinafter referred to as "Purchased Credits"). Purchased Credits will remain valid indefinitely unless the agreement is terminated. In that case, the Credits will expire in accordance with Section 5 of these Additional Terms.
8. A consultation can vary in duration. When scheduling a consultation, you can make a choice.
Article 5 – Duration, termination conditions and changes
6. You enter into the agreement for the use of Health-e with Vodafone for an indefinite period of time. The agreement can be terminated monthly. Upon cancellation, your subscription will end on the last day of the current billing period (the "End Date"). This means, for example, that a subscription for the use of Health-e that started on the 15th of the month ends on the 14th of the following month after cancellation of the subscription.
7. You can cancel in the same way as you entered into the agreement for Health-e. Vodafone may terminate the agreement for the use of Health-e in the same ways as you. Cancellation can be done from the Health-e app itself, if this does not work, Vodafone can be contacted via https://www.vodafone.nl/health-e Upon termination of the agreement, your right to use the Health-e Services via the Health-e platform also ends.
8. Until the end date, it is possible to buy Credits. You can still schedule appointments to use your Credits up to 8 days after the end date. If you do not use these Credits within 8 days of the end date, your credit will expire without any right to a refund or compensation.
9. The agreement with Health-e runs for an indefinite period of time. Vodafone may agree with the customer on a minimum duration of the agreement for Health-e. At the end of the minimum period, it can be cancelled free of charge on a monthly basis. If the agreement terminates during the minimum term, at your request or at Vodafone's initiative (e.g. because you do not pay), Vodafone is entitled to charge compensation based on (part of) the remaining subscription terms. Vodafone bases its decision on the guidelines in case law.
10. Vodafone has the right to unilaterally change these Additional Terms and/or the applicable tariffs or fees and will inform you accordingly. If you have the right to cancel your contract free of charge, Vodafone will let you know at least one month before the change takes effect.
Article 6 – Right of withdrawal and cancellation
6. You have the right to withdraw from the agreement for Health-e with Vodafone without giving any reason within 14 calendar days of receipt of your order confirmation. You can report this cancellation via the Health-e app itself (your subscription) or our customer service via https://www.vodafone.nl/health-e .
7. When ordering, you have requested Vodafone to provide the services during the withdrawal period. Vodafone may therefore charge you for any usage and usage costs. In addition, Vodafone may charge you the pro-rata subscription costs. This is calculated by dividing the monthly subscription amount by 30 calendar days and multiplying by the number of days from the effective date until withdrawal. E.g. if you withdraw from the agreement after 8 days, Vodafone will calculate the pro rata subscription costs as follows: (monthly subscription fee/30)*8.
8. If you have purchased Credits and decide to exercise your right of withdrawal, the credit in your account will be refunded to you within 14 days of withdrawal, unless you have used the Credits to schedule a consultation and costs will be incurred in accordance with paragraph 4 of this section.
9. You can cancel scheduled appointments free of charge and without giving any reason up to 48 hours prior to the appointment. This can be done via the Health-e application. Used Credits that are included in your subscription will then be automatically credited back to your account. For a refund of Purchased Credits or to reschedule an appointment paid for with Purchased Credits, please contact Vodafone customer service at https://www.vodafone.nl/health-e .
10. If you cancel your appointment within 48 hours prior to your appointment or if you are not present, you will lose the Credits used for this scheduled appointment in full. You waive your right of withdrawal when scheduling the appointment.
Article 7 – Fair use
5. Vodafone may attach further conditions to the use of the Health-e platform or the Health-e Services or charge additional costs for the use in the event of fraud, abuse or unreasonable use. In that case, Vodafone also has the right to instruct Teladoc Health to (temporarily) suspend or terminate the use of the Health-e Platform and/or Health-e Services. In the event of (suspected) fraud, abuse or unreasonable use by a user, Vodafone will inform the main account holder and request that the fraud, abuse and/or unreasonable use be stopped. If the fraud, abuse and/or unreasonable use does not stop after Vodafone has been warned, Vodafone may charge additional costs for this. If the fraud, abuse and/or unreasonable use nevertheless does not end, Vodafone is entitled to terminate the agreement without any compensation or notification to the main account holder or any other user. At that time, the right to use the Health-e platform and/or the Health-e Services also expires.
6. Vodafone has the right to instruct Teladoc Health to disable or suspend the use of (part of) the Health-e Platform and/or the Health-e Services if the Health-e Platform and/or the Health-e Services are not used in a normal or intended manner, or if there is a suspicion to do so. A suspension of service due to abnormal or unintended use lasts for 14 days. You can cancel the agreement at any time. During this period, you remain obliged to pay. If the abnormal or unintended use does not end after 14 days, Vodafone is entitled to terminate the agreement with you without being liable to pay any compensation. At that time, the right to use the Health-e platform and the Health-e Services also expires.
7. If you receive a warning from Vodafone regarding (suspected) fraud, abuse or unreasonable, abnormal or unintended use, you must follow Vodafone's instructions to stop such acts (or omissions).
8. Vodafone is not liable for any damage or costs resulting from this.
Article 8 – Fees, rates, invoicing and payment
11. You owe a fee for your use of the Health-e platform and the Health-e Services.
12. You are liable for the fees under the Agreement with Vodafone, regardless of whether the use of the Health-e platform and the Health-e Services is eligible for reimbursement in whole or in part by your health insurer or the health insurer of another user. The fees due, where applicable, include VAT. You can find the fees due in the order confirmation you received when you entered into the Agreement with Vodafone, and in the subscription section of your Health-e application In addition, you will find a general overview of the current rates for the use of Health-e on www.vodafone.nl/health-e.
13. Vodafone has the right to adjust the tariffs and fees once a year on 1 October on the basis of the Consumer Price Index of Statistics Netherlands. If Vodafone does so within 3 months after you have entered into a subscription for Health-e with Vodafone, you may terminate the agreement free of charge.
14. When entering into the agreement, you authorise a party designated by Vodafone to automatically collect the monthly invoiced amount. Payments to this party in accordance with the requirements set out in the invoice will be deemed to be a discharging payment under your Agreement with Vodafone.
15. Each invoice in the Health-e application must be paid within the specified period and otherwise 14 days after the invoice has been made available in the Health-e application. If the money is not received in a timely manner, Vodafone is authorised to suspend the service without notice.
16. If the amount due cannot be collected (for example, because the balance on your account is too low), Vodafone may charge costs, such as reversal costs.
17. Vodafone will charge the fees due for this agreement on a monthly basis via the invoice that you can consult in the Health-e application. A Credit appears on the invoice after purchase, regardless of whether it has already been used for a consultation.
18. By paying the invoice, you agree to receive an electronic invoice via the app. If you accidentally under-invoice, you may receive an additional invoice. If there is an accidental overpayment, the overpayment will be settled or refunded.
19. If you do not agree with the amounts you have to pay for Health-e, you can file a complaint with Vodafone. You must file this complaint within two months of the invoice date or the date on which the charges were debited from your account.
20. If you do not pay your bills to Vodafone, Vodafone may instruct Teladoc Health to suspend or terminate access to all or part of the Health-e platform and the Health-e Services and the use thereof, such as the ability to purchase Credits, unless a complaint about the Health-e Services is pending. In that case, Vodafone will first investigate your complaint and only give instructions to suspend or terminate it if a complaint is rejected.
Article 9 – Intellectual property rights
All intellectual or industrial property rights to all forces or services developed or made available under the agreement are vested exclusively in Vodafone, Teladoc Health or their licensors.
Article 10 – Liability
4. Vodafone shall not be liable for the Health-e Services provided by Teladoc Health or the use of the Health-e platform, including any liability under the medical treatment agreement between you and Teladoc Health.
5. Teladoc Health is not an auxiliary person of Vodafone within the meaning of Article 7:462 of the Dutch Civil Code, Article 7:507 of the Dutch Civil Code, Article 6:76 of the Dutch Civil Code, nor as referred to in any other provision.
6. Teladoc Health is committed to ensuring that the Health-e platform as well as the Health-e Services are available and working properly. However, in the event of force majeure, situations beyond Teladoc Health's control, such as in the event of a pandemic or other healthcare emergencies), Vodafone shall not be liable for any damage arising as a result of or in connection therewith.
Article 11 – Questions and complaints
4. When you buy something from Vodafone, you have the right to have it work properly as we have agreed with you. Have you bought something that doesn't work properly or does it deviate from what was agreed with you? Please contact Vodafone customer service so we can solve it for you.
5. If the main account holder has any questions or complaints about the agreement with Vodafone and Vodafone's responsibilities, the main account holder can contact Vodafone customer service via vodafone.nl/contact
6. Vodafone is not a medical service provider and therefore we cannot and may not help you with medical questions. For substantive questions or complaints about the Health-e platform or the Health-e Services or your use thereof, we will therefore refer you to Teladoc Health.
Article 12 – Privacy
8. The Health-e platform and the Health-e Services are subject to the (privacy) terms and conditions of Teladoc Health, which can be found at the bottom of www.health-e.teladochealth.nl. Teladoc will ask you for permission to use your data, if necessary.
9. Invoicing and payments for Health-e are subject to the (privacy) terms and conditions of the party designated by Vodafone. These terms and conditions can be found on the Health-e Platforms and take precedence over the provisions of the General Terms and Conditions regarding invoicing and payments.
10. For more information about how Vodafone handles your data for the purpose of your Health-e agreement with Vodafone, please read the Vodafone privacy statement. For more information, see vodafone.nl/privacy. You can also request this Privacy Statement from us free of charge via Vodafone customer service.
11. When entering into the agreement with Vodafone, Vodafone will only provide necessary data to Teladoc Health. Vodafone does not receive any usage data from Teladoc Health of the Health-e platform and/or the Health-e Services and Vodafone does not process or receive any medical information. Vodafone does not have access to your medical data.
12. When entering into the agreement with Vodafone, Vodafone only provides necessary data to the party that carries out the invoicing for Vodafone.
13. Vodafone may ask you if you want to participate in a satisfaction survey. If you do not appreciate this, you can let Vodafone know.
14. To exercise your privacy rights (e.g. access, objection or deletion), you can go to My Vodafone or Vodafone customer service. Vodafone cannot process your request to view, port or delete your medical data because Vodafone does not have access to this data. To do this, you can contact Teladoc Health's customer service via the Health-e App. Vodafone also does not have access to your data with the third party that does the invoicing for Vodafone. To do this, you can contact the customer service of this payment service provider as shown on the Health-e Platforms (app or Web).
Article 13 – other
3. Your rights and obligations under the Health-e agreement with Vodafone are not transferable without Vodafone's written consent.
4. The agreement with Vodafone is governed by Dutch law.
Article 14 - General Terms and Conditions Vodafone
By agreeing to the Health-e Terms of Service, you also agree to Vodafone's Terms and Conditions. These can be viewed and saved here: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/voorwaarden/actueel/algemene_voorwaarden.pdf